Köpvillkor

Allmänt:

Välkommen till Bouletta Sverige (i denna policy kallat ”Bouletta”) och vår webbshop på www.bouletta.nu. Dessa villkor gäller när du surfar genom vår hemsida och gör en beställning. Genom att använda webbshopen och lägga en beställning, samtycker du till dessa villkor samt vår INTEGRITETSPOLICY. Läs gärna noggrant innan du använder vår service.
Vi förbehåller oss rätten att ändra på villkoren. Du ansvarar själv för att hålla dig uppdaterad. Alla eventuella ändringar kommer att publiceras på hemsidan. Ändringar gäller från det datum de publiceras på hemsidan.

Personuppgifter:

När du handlar på vår hemsida så kommer vi att spara dina personuppgifter direkt från dig. Vi använder också cookies för att kunna ge våra kunder den bästa upplevelsen. Du kan läsa mer om hur vi använder personuppgifter och cookies på vår INTEGRITETSPOLICY.

Beställning:

Beställning görs på vår hemsida www.bouletta.nu. En genomförd beställning innebär att du godkänner dessa villkor och att din beställning är bindande.
När du slutför en beställning i kassan skickas en automatisk orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Kontrollera alltid att orderbekräftelsen stämmer och kontakta vår kundtjänst  kundtjanst@bouletta.nu om det finns något fel i orderbekräftelsen.

Pris och betalning:

Alla priser i butiken anges i svenska kronor och är inklusive 25% moms. Beroende på leveransadressen så kan priserna visas i EUR, USD, eller GBP. Prisen som gäller är det som är satt vid den tidpunkt då du gör din beställning.
Eventuella fraktkostnader tillkommer beroende på valt fraktalternativ i kassan i samband med beställningen. Betalningsavgifter redovisas innan du bekräftar köpet. Alla varor förblir i Boulettas ägo tills full betalning är klar. 
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

Kortbetalning: (Visa, Mastercard, Maestro, American Express). Betalningen till Bouletta sker över en säker anslutning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade. Alla kredit- och betalkortsinnehavare måste valideras och godkännas av både kortutgivaren och oss för att upprätthålla säkerhet och för att förhindra bedrägeri. Det finns ingen avgift för betalning med kredit- eller betalkort.

Betalning via Klarna:

  • Direktbetalning genom din bank.
  • Klarna-Faktura: erbjuds i samarbete med Klarna. Fakturan skickas via mail från Klarna. För att handla mot Klarna-Faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer samt postnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du som privatperson är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. För företag gäller att det måste var registrerat i bolagsverkets register. Samtliga Klarna-Fakturor är av Bouletta Sverige överlåtna till Klarna AB. Läs mer om Klarnas fakturavillkor!
  • Delbetalning (Klarna konto): Om du väljer delbetalning som betalningsalternativ, väljer du själv hur mycket du vill betala varje månad. Delbetalning hanteras av vår samarbetspartner, Klarna AB. Leverans av delbetalda varor sker endast till folkbokförd adress. Läs mer om Klarnas kontovillkor för delbetalning.

    Frakt och leverans:

    Bouletta levererar till alla adresser inom Sverige.Leveranstid för alla produkter efter att varan lämnar vårt lagar är vanligtvis 1–3 arbetsdagar. När produkten lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din beställning inom utsatt tid för valt fraktsätt. Vi kan inte lämna förseningsgaranti för varor som lämnat vårt lager. Den totala leveranstiden kan bli längre än vad som anges för valt fraktsätt.

    Du kan välja i kassan mellan olika fraktsätt, kostnad och leveranstider. Mer information hittas på FRAKTPOLICY

    Ångerrätt:

    Enligt distansavtalslagen (2005:59) har du som kund alltid en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från dagen du har mottagit din vara som du har beställt på webbshoppen. Du har rätt att försiktigt öppna förpackningen och undersöka produkten. 

    När du ångrar dit köp ska du som kund stå för returfrakten. Varan ska returneras i nyskick och i sin originalförpackning. Varan måste vara i väsentligen obrukat och oförändrat skick för att kunna returneras. Om produkten och/eller förpackningen skulle ha skadats till följd av hantering som inte motiveras av sedvanlig undersökning har Vi rätt att debitera en eventuell värdeminskning. Tänk på att en använd vara har en värdeminskning på 100%.

    Vid nyttjande av din ångerrätt så måste du meddela att du ångrar dig. Du kan fylla i och skriva ut Konsumentverkets ångerblanketten (PDF). Blanketten ska skickas till oss på kundtjanst@bouletta.nu, inte till Konsumentverket. Alternativt kan du skicka ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller till oss på kundtjanst@bouletta.nu. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

    På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    Ångerrätten gäller inte vid specialtillverkade produkter, varor som har personlig prägel eller monogram och skräddarsytts efter dina önskemål.

    Du är alltid välkommen att kontakta Bouletta Kundtjänst för mer information.

    Garanti och reklamation:

    Bouletta erbjuder 1 års garanti på alla produkter som säljs på vår webbshop www.bouletta.nu. Garantin täcker redan existerande materialfel och eventuella tillverkningsfel under normal användning. Garantin är begränsad till passform, sömmar, bindemedel och de andra funktioner enligt produktbeskrivning.
    Observera att garantin inte gäller vid följande:

    • Skador orsakade av olycksfall, förlust, brand, stöld, värme, vatten och andra vätskor.
    • Skador orsakade av felaktig användning, försummelse, överfyllning av kortplatser i plånböcker, eller bristande omsorg och vårdslöshet.
    • Skador orsakade av användning av kemikalier på lädret och eventuella skador från överbelastning av våra produkter med överdriven vikt.
    • Normalt slitage. Observera vänligen att det fina äkta lädret åldras snyggt och utvecklar rika färger och förblir inte exakt densamma som den dagen du fick den.
    • Köp av produkter från vår outlet/till nedsatt pris.

    Vi inspekterar alla produkter innan försändelsen skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer, åtgärder vi felet kostnadsfritt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

    Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kundtjanst@bouletta.nu där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

    Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

    Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

    Vi hanterar reklamationer i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning och vi följer Allmänna Reklamationsnämndens (ARNs) rekommendationer och riktlinjer vid eventuell tvist. Se www.arn.se

    Har du flera frågor eller funderingar omkring garanti & reklamation är du välkommen att kontakta oss på kundtjanst@bouletta.nu

    Byte och retur:

    Vid byte & retur måste du returnera den vara du vill byta och vi skickar iväg den nya. För snabbast hantering är det bäst att du lägger en ny order på varan du vill byta till och returnera den felaktiga. Vi krediterar sedan dig för den felaktiga.

    Det är du som kund som står för returfrakten. Varan ska returneras i nyskick och i sin originalförpackning. Varan måste vara i väsentligen obrukat och oförändrat skick för att kunna bytas. Om produkten och/eller förpackningen skulle ha skadats till följd av hantering som inte motiveras av sedvanlig undersökning har vi rätt att debitera en eventuell värdeminskning. Tänk på att en använd vara har en värdeminskning på 100%.

    Om du har använt en kupong med rabatt eller kampanjerbjudande vid köpet av produkten som du väljer att byta ut kommer kupongen däremot inte att gälla för produkten som du istället väljer att byta till.

    Alla returer hanteras av vår partner PhoneHem AB

    Retur i butik:
    Det finns möjlighet i Stockholm att returnera allt kostnadsfritt till PhoneHem butik på Karlavägen 71, 114 49 Stockholm.

    PhoneHem AB
    Karlavägen 71
    114 49 Stockholm
    Öppettider: Mån–Fre 10–18 | Lördag 11–15 (Avvikande öppettider kan förekomma)

    Retur via post:
    Retur kan även göras med post till PhoneHem AB. Förpacka returen i originalförpackningen, klistra på returetiketten på utsidan av paketet. Obs! Klistra inte returetiketten direkt på originalförpackningen, utan använd ett annat emballage för detta. Vid retur är det du som kund som betalar returfrakt.

    PhoneHem AB
    Karlavägen 71
    114 49 Stockholm

    Återbetalning:

    När din retur är mottagen och inspekterad skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din retur. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på ditt ärande.
    Om returen är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas. Kreditering sker på samma betalmedel eller konto som användes vid beställningen, normalt inom 14 dagar. Vi kan inte återbetala till ett annat konto. Du är alltid ekonomiskt ansvarig för din faktura tills det att du har fått din retur bekräftad av oss.
    Har du flera frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss på kundtjanst@bouletta.nu

    Outlöst paket:

    Försändelsen ligger på uthämtningsstället i 7/14 dagar beroende på valt leveranssätt innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt. Vid frågor kontakta vår kundtjänst på: kundtjanst@bouletta.nu

    Ansvarsbegränsning:

    Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

    Produktinformation:

    Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

    Force Majeure:

    Bouletta Sverige ska undantas från uppträdande eller punktlig utförande av någon av sina skyldigheter enligt dessa villkor om sådana föreställningar förhindras, begränsas eller störs av någon anledning utanför vår rimliga kontroll, inklusive men inte begränsat till, brand, explosion, krig, naturkatastrofer, revolution, inbördeskrig, krigsliknande händelse, upplopp, statliga åtgärder, strejk, lockout, blockering, fel på el, telefon eller internet service, eller liknande händelser samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Om detta inträffar kommer Vi att underrätta dig så snart möjligt.

    Tvister och lagval

    På dessa köpevillkor och din användning av vår webbshop skall svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer Bouletta Allmänna Reklamationsnämndens (ARNs) rekommendationer.

    För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

    Vid frågor gällande Boulettas köpevillkor hänvisas kunden till kundtjänst via e-post: kundtjanst@bouletta.nu

     

    Bouletta Sverige - den 14:e februari 2022